Komiks Blacksad inspiracją dla gry komputerowej

To nie pierwszy raz, gdy komiks staje się inspiracją dla gry komputerowej. Blacksad doczekał się wielu prestiżowych nagród w Europie oraz USA. Mamy nadzieję, że cyfrowa adaptacja będzie równie udana.

Blacksad to francuska seria komiksów, która ukazała się w 2000 roku, czyli doczekała się już swojej pełnoletności. Za treść i warstwę wizualną odpowiada duet z Hiszpanii. Scenariusz napisał Juan Diaz Canales, zaś rysunki przygotował Juanjo Guarnido. Polski czytelnik miał okazję zaznajomić się z efektem ich współpracy w 2001 roku, dzięki wydawcy Siedmioróg, który opublikował dwa tomy. Później pałeczkę przejął Egmont, by w zeszłym roku ponownie wydać wszystkie pięć tomów pod swoim szyldem.

Do sieci za sprawą wydawcy Microids wypłynęły pierwsze grafiki dające nam wyobrażenie, jak będzie prezentować się cyfrowa adaptacja komiksu. Blacksad: Under the Skin powstaje pod skrzydłami hiszpańskiego studia YS Interactive oraz Pendulo, mającego na swoim koncie między innymi The Next Big Thing, Yesterday oraz serię Runaway. Całość zaprojektowano z myślą o mechanice typu point-and-click, natomiast przedstawiona historia będzie zupełnie nowym wątkiem niezaczerpniętym bezpośrednio z komiksów. Intryga ma rozgrywać się wokół klubu bokserskiego, którego właściciela znaleziono powieszonego, a jego protegowany bokser o wielkim talencie przepada niczym kamień w wodę. Córka właściciela przejmując biznes zleca jednocześnie detektywowi Johnowi Blacksad wyjaśnienie okoliczności śmierci ojca i zaginięcia młodego sportowca

Blacksad w wersji komiksowej to opowieść detektywistyczna, ukuta na modłę kina lat 50. i 60. W kolejnych tomach coraz bardziej było również czuć klimat noir. Najciekawszym elementem wydaje się jednak animalizacja, czyli personifikacja zwierząt. Więcej o polskim wydaniu możecie przeczytać w poniższej recenzji opublikowanej jakiś czas temu. Gra w koncepcji świata przedstawionego nie będzie odbiegać od pierwotnego pomysłu Canalesa i Guarnido. Wygląda na to, że po udostępnionych grafikach możemy spodziewać się solidnego poziomu wizualnego produkcji. Jak dotąd mamy pełne potwierdzenie wersji na komputery osobiste. Niemniej znajdziemy również informacje o równoczesnych pracach na konsole obecnej generacji: XOne, PS4 oraz Switch. Wstępnie premierę zaplanowano na wiosnę 2019.

Źródło: booklips.pl, forbiddenplanet.blog, gematsu.com

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *