Deweloper T-Bull nawiązał współpracę z Xiaomi

Polski deweloper specjalizujący się w produkcji gier mobilnych podpisał umowę na dystrybucję gier w Chinach poprzez platformę Xiaomi – Mi Game Center.

Wrocławskie studio podpisało umowę ze spółką z grupy Xiaomi tj. Beijing Wali Internet Technologies Co. Ltd., która będzie odpowiedzialna za dystrybucję, marketing, promocję oraz obsługę gier Emitenta w sklepie Xiaomi/Mi Game Center, na rynku chińskim. Pierwszymi zaprezentowanymi produkcjami T-Bull S.A. będą bestsellerowy Top Speed, a w następnej kolejności sequel Top Speed 2. Umowa otwiera przed wrocławskim deweloperem drzwi na nowy, ogromny chiński rynek.

Xiaomi weszło na chiński rynek zaledwie siedem lat temu. Zgodnie z informacjami podanymi przez agencję Newzoo z lipca 2018, obecnie jest to piąta największa organizacja w swojej branży na świecie. Firma mogła pochwalić się 250 milionami użytkowników w maju tego roku. Sukcesy Xiaomi odnosi na wielu rynkach – jest to trzecia najbardziej popularna firma produkująca smartfony w Rosji oraz druga w Indiach. Zgodnie z informacjami podanymi przez Newzoo do 2020 roku Indie zdobędą 200 milionów nowych użytkowników smartfonów, co w rezultacie przełoży się na 585 milionów osób z telefonem w ręku. Jak pokazały wcześniejsze statystyki publikowane przez wrocławskie studio, to właśnie w Indiach wiele z ich gier jest pobierana najchętniej.

Debiut T-Bull S.A. na GPW.

Na tę chwilę Chiny charakteryzuje ogromna liczba użytkowników, zasobny portfel klienta, a także szeroka perspektywa rozwoju. Według raportu Newzoo przez następne trzy lata rynek chiński ma osiągnąć niebagatelną wartość 50,7 miliarda dolarów. Natomiast liczbę osób korzystających z telefonów ze stajni lokalnego producenta, zarejestrowanych w Chinach w maju 2018 szacuje się na 109 milionów. To aż 44% całkowitej bazy klientów Xiaomi.

Branża gier, a platformy mobilne

Rynek gier na platformy mobilne rośnie w błyskawicznym tempie. Wartość całego rynku gier komputerowych szacuje się na 137,9 miliarda USD. Gry na smartfony i tablety stanowią 51% ogólnej wartości, co przelicza się na przychód 70,3 miliarda dolarów. Za tymi liczbami stoi równie imponująca liczba użytkowników – 2,2 miliarda, z których zdecydowana większość to osoby grające na smartfonach. Ponadto, w ciągu najbliższych trzech lat ta wartość ma wzrosnąć prawie o połowę, a urządzenia mobilne mają przejąć dominację z 59% udziałem w rynku gier.

Z kolei, jak podaje agencja Sensotower przyrost z wydatków na aplikacje w zeszłym roku wyniósł 38,5 miliarda dolarów w Apple App Store oraz 20,1 miliarda dolarów w Google Play. W stosunku rok do roku mówimy o przyroście na poziomie odpowiednio 34,7% dla App Store i 34,2% dla Google Play. Dane z pierwszego półrocza 2018 r. pokazują jeszcze bardziej optymistyczne perspektywy – szacuje się 27,8% przyrostu przychodu w stosunku do odpowiedniego okresu w roku ubiegłym (to ponad 4 miliardy dolarów więcej).

Produkcja nowych gier, przejście na główny rynek GPW, czy obecnie podpisana umowa z chińskim producentem smartfonów to jasno określone kamienie milowe, które wrocławska spółka pokonała w ostatnim czasie. Z kolei najbliższa przyszłość niesie przed T-Bull S.A. debiut na popularnej na całym świecie platformie Steam.

Źródło: materiały prasowe

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *