Jak powstała ścieżka dźwiękowa do gry Phantom Doctrine

Soundtrack do gry Phantom Doctrine, to jedna z tych ścieżek dźwiękowych, obok której żaden fan muzyki z gier nie powinien przejść obojętnie.

Na najnowszym materiale filmowym możemy zobaczyć, jak kompozytorski duet – Marcin Przybyłowicz i Jan Sanejko, współpracują z jednym z czołowych, europejskich trębaczy jazzowych młodego pokolenia – Maciejem Fortuną, nad stworzeniem oprawy muzycznej, która na długo pozostanie w pamięci graczy.

„Praca nad muzyką do Phantom Doctrine była ciekawym doświadczeniem. Mając tak szeroki wachlarz wyboru punktów odniesienia dla zimnowojennej szpiegowskiej historii, chciałem oprzeć naszą muzykę o elementy inspirowane kinem szpiegowskim lat ’80. oraz nadać jej jazzowego szlifu. Udało się to osiągnąć dzięki, zaangażowaniu Macieja i powierzeniu mu partii solowych, co przeniosło naszą muzykę na zupełnie nowy poziom. Cel był jeden – stworzyć muzykę niepokojącą, trzymającą w napięciu, ale przy tym elegancką i stylową. Mam nadzieję, że podołaliśmy wyzwaniu.”– Marcin Przybyłowicz.

„Najwięcej doświadczeń, jeśli chodzi o ‚granie’, miałem do tej pory z tenisem, nie licząc oczywiście gry „Wiedźmin”, w którą grali chyba wszyscy. Gra pojawiła się zresztą w moim studiu, kiedy dowiedziałem się, że Marcin napisał do niej muzykę. Myślę, że udało nam się uchwycić klimat Phantom Doctrine, a nawet go wyeksponować poprzez muzykę. To była czysta przyjemność pracować z Marcinem Przybyłowiczem i Janem Sanejko.”– Maciej Fortuna.

Utwory skomponowane na potrzeby Phantom Doctrine zostały po raz pierwszy wykonane na żywo przez Orkiestrę Akademii Beethovenowskiej pod batutą Ludwiga Wickiego w czerwcu tego roku, podczas Video Games Music Gala – wydarzenia odbywającego się w ramach krakowskiego Festiwalu Muzyki Filmowej. Zgromadzona 12-tysięczna publiczność miała okazję wysłuchać suity wykonanej m. in. przez trębacza Przemysława Sokoła oraz Tinę Guo – światowej sławy wiolonczelistkę, znaną z pracy przy takich filmach, jak Wonder Woman, Dunkierka czy Piraci z Karaibów 5 oraz takich grach, jak Call of Duty: Black Ops czy Journey.

Kim jest Marcin Przybyłowicz?

Kompozytor, aranżer, sound designer. Największy rozgłos przyniosła mu praca przy grach z serii Wiedźmin, które łącznie sprzedały się w blisko 30 milionach egzemplarzy na całym świecie, a trzecia odsłona serii – Wiedźmin 3: Dziki Gon – zdobyła ponad 800 nagród i wyróżnień, w tym między innymi za:

  • Najlepszą Muzykę 2015 Roku (MocArty RMF Classic)
  • Najlepszą Ścieżkę Dźwiękową do Gry Wideo (Hollywood Music in Media Awards – nominacja)
  • Osiągnięcia w Dziedzinie Audio (BAFTA Games Awards – nominacja)
  • Najlepszą Muzykę (The Game Awards – nominacja)

Kompozytor muzyki do prestiżowych kampanii reklamowych realizowanych przez Platige Image, m. in. Move Your Imagination (promocja Międzynarodowych Targów Turystycznych ITB Berlin 2012, na zlecenie Polskiej Organizacji Turystycznej) czy Animated Guide to Polish Success (dla polskiego pawilonu EXPO 2012 w Szanghaju, na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości).

Nie mniejszym uznaniem cieszyła się jego praca nad udźwiękowieniem gry Zaginięcie Ethana Cartera, za którą otrzymał nagrodę Najlepsze Audio 2014 (Digital Dragons) oraz szereg nominacji, m. in. Najlepszy Sound Design (IGN Best of 2014), Najlepsze Audio dla Gry Niezależnej (13th Annual GANG Awards). W 2016 roku zdobył tytuł Najczęściej Słuchanego Polskiego Artysty Za Granicą wg portalu Spotify, z którego na całym świecie korzysta ponad 100 milionów użytkowników, a utwory jego autorstwa przekroczyły liczbę 20 milionów przesłuchań w serwisie YouTube. Zapraszamy do śledzenia jego kanału oraz odwiedzenia konta na Soundcloud.

Źródło: materiały prasowe

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *